Vsebina prispevka

Kulturni bazar 2015

17. 3. 2015

V sredo, 18. 3. 2015 se je v Cankarjevem domu v Ljubljani odvil Kulturni bazar 2015. Na prireditvi, ki je letos potekala že sedmič in je rezultat povezovanja kulture, znanosti in šolstva, vse v korist kulturno-umetnostne vseživljenjske vzgoje, smo se predstavili tudi slovenski arhivi. Na skupni stojnici slovenskih arhivov ste si lahko ogledali prezentacijo arhivskih razglednic iz številnih slovenskih krajev, se fotografirali v arhivskem fotografskem ateljeju, se naučili prvih potez v kaligrafiji, izpolnili nagradno anketo, bili povabljeni na vse aktualne razstave slovenskih arhivov, najmlajši pa so preko slikanice spoznavali Miško Mico, duhca Ferdija in družbo, ki se je našla skupaj v arhivskem skladišču.

V tematskih predavanjih po dvoranah pa smo arhivi sodelovali še na dveh sklopih predstavitev: V sklopu “Pot domov” je Gordana Šövegeš Lipovšek (Pokrajinski arhiv Maribor) predstavila pisma zakoncev Janko, ki sta si dopisovala med prvo svetovno vojno. Pisma so bila najdena na arhivskem taboru v zapuščeni hiši v Motvarjevcih. V sklopu “Industrijska dediščina v programih slovenskih muzejev in arhivov” pa sta Nina Gostenčnik (Pokrajinski arhiv Maribor) in dr. Borut Batagelj (Zgodovinski arhiv Celje) predstavila nekaj preteklih aktivnosti v arhivih v zvezi z industrijsko dediščino in predvsem možnosti za raziskovanje v slovenskih arhivih.

Dan po prireditvi smo v Zgodovinskem arhivu Celje pregledali rezultate opravljene ankete. Na Kulturnem bazarju je anketni list oddalo 40 obiskovalcev. 19 anketnih listov je bilo izpolnjenih pravilno. Komisija je opravila tudi nagradno žrebanje. Nagrade smo žrebali med 13 anketnimi listi tistih anketirancev, ki so navedli svoj naslov.  Vse tri izžrebane nagrajenke po pošti prejmejo katalog razstave ABC Arhivska Barbara Celjska. Izžrebanke so: Vilma Brodnik (Ljubljana), Renata Rovis (Koper), Maja Fonda Cirman (Ljubljana). Čestitamo!

Rezultati ankete, opravljene na Kulturnem bazarju 2015, so se izkazali za uporabne, saj se lahko razbere, kako dobro obiskovalci različnih starostnih skupin in okolij poznajo arhive in njihovo dejavnost. Informacije, ki jih posreduje analiza ankete, bi sicer lahko bile bolj izčrpne in zbrane glede na profil obiskovalcev skupne stojnice slovenskih arhivov. Zato bomo za naslednji Kulturni bazar pripravili več različnih vrst anket, ki bodo pripravljene za ciljne skupine:  za šolarje in dijake, za delavce v vzgoji in izobraževanju, za delavce v kulturi ter za ostale. Za osnovnošolce in dijake so primerna vprašanja o tem, kakšna ustanova je arhiv, saj so rezultati ankete iz 2015 pokazali, da se arhive zamenjuje z muzeji. Za delavce v vzgoji in izobraževanju pa bi lahko bilo zanimivo vprašanje, če so že vključili obisk arhiva v svoj učni program in na kakšen način.